Strona główna » NOWOŚCI » Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów NOWOŚĆ!

Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów NOWOŚĆ!


73,33 PLN
netto
77,00 PLN
brutto
Dodaj sztuk
Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów<font color=red><b><i> NOWOŚĆ!</i></b></font>

Gertruda Krystyna Świderska

 

Na kształtowanie kosztów wytworzenia produktów ma wpływ wiele czynników. Określone sytuacje produkcyjne i organizacyjne oraz względy ekonomiczne uzasadniają obserwację kosztów w znacznie szerszym zakresie niż tylko na poziomie produktów. Celem publikacji jest uświadomienie skutków braku prawidłowej informacji o kosztach wytworzenia produktów, w tym pozornych korzyści nieprowadzenia rachunku kosztów.

W niniejszej książce przedstawiono na przykładach sytuacje, gdy jest wytwarzana jednorodna produkcja i są świadczone usługi o jednakowym zakresie wykonywanych prac, oraz sytuacje, gdy wytwarza się różne produkty i zróżnicowane usługi. Omówiono m.in. elementy składowe kosztu wytworzenia produktu, koncepcję pomiaru niewykorzystanych zdolności produkcyjnych i wpływu tej kategorii na wycenę produktów. Zwrócono uwagę na zależności między metodami ustalania zdolności produkcyjnych a warunkami techniczno-organizacyjnymi produkcji, a także przedstawiono kalkulację kosztu wytworzenia produktów, przy zastosowaniu różnych rozwiązań rachunku kosztów i przy uwzględnianiu niewykorzystanych zdolności produkcyjnych. Z publikacji można dowiedzieć się o konsekwencjach stosowania uproszczeń wynikających z przepisów art. 28 ust. 3, 4 i 4a oraz art. 34 ust. 1 pkt 2 ustawy o rachunkowości. 

Opracowanie przygotowano głównie na potrzeby obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów, ale będzie także bardzo przydatne dla księgowych, dyrektorów finansowych, kandydatów na biegłych rewidentów i wszystkich pasjonatów rachunkowości.

 

Liczba stron: 108

Rok wydania: 2017

ISBN: 978-83-7228-413-6