Strona główna » -PEŁNA OFERTA- » Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów

Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów


73,33 PLN
netto
77,00 PLN
brutto
Dodaj sztuk
Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów

Gertruda Krystyna Świderska

 

Na kształtowanie kosztów wytworzenia produktów ma wpływ wiele czynników. Określone sytuacje produkcyjne i organizacyjne oraz względy ekonomiczne uzasadniają obserwację kosztów w znacznie szerszym zakresie niż tylko na poziomie produktów. Celem publikacji jest uświadomienie skutków braku prawidłowej informacji o kosztach wytworzenia produktów, w tym pozornych korzyści nieprowadzenia rachunku kosztów.

W niniejszej książce przedstawiono na przykładach sytuacje, gdy jest wytwarzana jednorodna produkcja i są świadczone usługi o jednakowym zakresie wykonywanych prac, oraz sytuacje, gdy wytwarza się różne produkty i zróżnicowane usługi. Omówiono m.in. elementy składowe kosztu wytworzenia produktu, koncepcję pomiaru niewykorzystanych zdolności produkcyjnych i wpływu tej kategorii na wycenę produktów. Zwrócono uwagę na zależności między metodami ustalania zdolności produkcyjnych, a warunkami techniczno-organizacyjnymi produkcji, a także przedstawiono kalkulację kosztu wytworzenia produktów, przy zastosowaniu różnych rozwiązań rachunku kosztów i przy uwzględnianiu niewykorzystanych zdolności produkcyjnych. Z publikacji można dowiedzieć się o konsekwencjach stosowania uproszczeń wynikających z przepisów art. 28 ust. 3, 4 i 4a oraz art. 34 ust. 1 pkt 2 ustawy o rachunkowości. 

Opracowanie przygotowano głównie na potrzeby obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów, ale będzie także bardzo przydatne dla księgowych, dyrektorów finansowych, kandydatów na biegłych rewidentów i wszystkich pasjonatów rachunkowości.

 

Liczba stron: 108

Rok wydania: 2017

ISBN: 978-83-7228-413-6